Het Huiskamermuseum onderhoudt goede contacten met andere musea in Nederland en geeft regelmatig kunstwerken uit de Mokum Collectie in bruikleen.

affiche-erfmann-small1

Ferdinand Erfmann- Nederlands Beste Naïef

Deze expositie was te zien vanaf 31 januari t/m 29 mei 2016 in Museum More.

Een unieke overzichtstentoonstelling over leven en werk van Ferdinand Erfmann. Het Huiskamermuseum heeft hiervoor haar Erfmann-collectie in bruikleen gegeven.

De opening werd verricht door janna van zon op 30 januari 2016. Lees hier haar speech.

Filmpje

Kijk hieronder naar de Kunstuitzending van TV-Oost naar aanleiding van de Erfmann expositie in Museum More.

jhm_logo

Samenwerking met Joods Historisch Museum

Het Huiskamermuseum leende in de maanden oktober 2012 tot en met eind maart 2013 een groot aantal Sal Meijer schilderijen uit aan het Joods Historisch Museum.

Ook veel onbekende werken waren tijdens deze tentoonstelling te bekijken. Lees hier het artikel uit het JHM Magazine over het Huiskamermuseum

museum_vanlien

"Zoals beloofd"

Ook leende het Huiskamermuseum schilderijen van de kunstenaar Jasper van Putten (1944-2009) uit aan het Museum van Lien in Fijnaart (N-B).

Op zaterdag 1 september 2012 was de officiële opening.

Museum Van Lien in Fijnaart sloot eind 2015 zijn deuren. Van Lien is  16,5 jaar open geweest. Geri Put en Leo van Lien sloten het particuliere museum onder andere om economische redenen.